Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Dennis

[Guide] Hoe Koop Ik Spullen Op Taobao?

27 berichten in dit topic

Beste leden

Heel vaak zie ik de vraag voorbij komen hoe je nou eigenlijk op Taobao goederen moet kopen.

Ja, het is een beetje eng en wat lastiger dan Ioffer of dergelijk.

Maar vaak is de kwaliteit beter en zijn de plaatjes zelf gemaakt ( op Ioffer gebruiken ze allemaal dezelfde plaatjes en zeggen ze allemaal dat datgene wat je ziet ook is wat je krijgt -> niet dus ).

Daarom gaat mijn voorkeur vaak uit naar Taobao.

Ik ga hier als Taobao Agent ( tussenpersoon ) Cssbuy.com gebruiken. Waarom? Je kan met Paypal betalen, internationale shipping kosten zijn goedkoop en ze vragen maar 6% fee.

En nee, ik krijg hier niet betaald voor..

Dus laten we beginnen.

Benodigdheden

[*]Een Paypal acccount of creditcard

[*]Google chrome ( andere browser mag ook, maar dan mag je zelf uitvogelen hoe je pagina's automatisch moet vertalen )

[*]Een tablad met http://translate.google.nl/

[*]Een tablad met http://www.wisselkoersen.nl/

[*]Een tablad met http://www.taobao.com/index_global.php?spm=0.0.0.0.mFHrdy

[*]Een account op http://www.cssbuy.com/index.php

Geplaatste afbeelding

Als eerst zorg je ervoor dat Google Chrome de pagina vertaalt, dit vraagt Google Chrome zelf.

Je kunt het naar het Nederlands vertalen, lekker makkelijk. Je kunt de pagina ook naar het Engels vertalen, de Engelse vertaling is vaak ietsjes beter dan de Nederlandse.

Je maakt je keuze naar wat je de pagina wilt vertalen en klinkt daarna op -> Vertaal Chinese pagina's altijd.

Als voorbeeld ga ik een Ralph Lauren Muts kopen.

Enkele mogelijke trefwoorden zijn:

Ralph Lauren, RL, Lauren, Ralph, Polo

en het woordje muts vertaal je gewoon met google translate naar het Chinees ( Vereenvoudigd ).

Na een beetje experimenteren ben ik erachter gekomen dat -> Polo 帽 <- het beste heeft gewerkt.

Nu kan je wat filters toepassen om je zoekopdracht beter te optimaliseren.

Geplaatste afbeelding

Gebruikt 'Sales' om het product met de meeste verkopen bovenaan te zetten, deze hebben veelal ook reviews van andere klanten. Deze kun je dan lezen om te bekijken of het product aan je eisen voldoet.

'Prijs' kun je natuurlijk gebruiken om het product met de laagste prijs of hoogste prijs bovenaan te zetten.

Tadaa, ik heb gevonden wat ik wou hebben, een muts van Ralph Lauren.

Geplaatste afbeelding

Met 13 reacties, dit product is dus de moeite waard om hem te bekijken.

Klik er met je rechtermuisklik op en dan 'Link openen in nieuw tablad' of voor de slimmerikken

klik er gewoon met je scrollknop op.

Dan komen we hier terecht

Geplaatste afbeelding

Met rode vierkantjes heb ik aangegeven wat interessant is.

[*]De prijs bovenaan, zag je op de pagina hiervoor natuurlijk ook. Gebruik wisselkoersen.nl om te bepalen wat je ongeveer zult betalen alleen voor het product zelf.

[*]De naam van de verkopen en de rating. Van klein naar groot hartjes, diamanten en kronen. Oftewel: Hoe meer hartjes een verkoper heeft, des de meer mensen van hem gekocht hebben. Nog beter zijn diamantjes, deze zijn veel meer waard. En als laatst komen de Kroontjes.

[*]Sales, verkoopt de verkoper dit product nog wel? In dit geval heeft hij er de laatste tijd heel wat van verkocht dus we zitten goed.

[*]Rating, maar dan wel voornamelijk de reacties. Klik er eens op en lees de reacties van kopers.

Geplaatste afbeelding

We zien dat de meeste kopers tevreden zijn over het product, natuurlijk zal niet altijd iedereen even blij zijn.

Je kunt vaak nog naar beneden scrollen en foto's van het product bekijken, vaak staan er ook nog wat andere interessante dingen zoals een maattabel.

Oke, ik wil het product hebben. Sterker nog ik wil de zwarte muts met wit logo.

Je logt in op je Cssbuy account en gaat naar de homepage.

Rechtsboven zie je een leeg vakje waar je de link van het product in kan plakken.

Doe dat en klik daarna op 'Quick Buy', je zult doorverwezen worden naar de volgende pagina.

Geplaatste afbeelding

Het bovenste rode vakje staat de prijs, indien er een korting op het product staat aangegeven op Taobao, vul die prijs dan in bij 'Enter discount price here'

In het onderste rode vakje kun je de kleur en maat kiezen.

Let op: in dit voorbeeld zijn de kleuren en maten omgedraaid, bij Color staat nu de maat en bij Size de kleuren.

Van al die chinese tekens worden we niet wijzer van, dus hou je muis op de tekens. De vertaling moet er dan naast te komen staan zoals bij de volgende twee voorbeelden:

Geplaatste afbeelding

Je maakt een keuze indien mogelijk.

In dit voorbeeld gaat het was lastig, want ik zie 'Black'.

Maar wat bedoelen ze met 'Black'? Zwart met wit logo of met rode logo.

Als je er niet wijzer van wordt, kies gewoon maar wat. Dit lossen we later op.

Het gele vakje geeft de totaalprijs weer en de verzendkosten binnen China.

Gebruik wisselkoersen.nl om een beeld te krijgen van de kosten.

Klik op 'Add to cart'. Je zult een bevestiging krijgen en doorverwezen worden naar je winkelwagentje.

In je winkelwagentje kun je klikken op 'Add Notes' en daar handmatig een maat en kleur invullen.

Gebruik simpel engels. Black Beanie, white horse zou hier een perfecte omschrijving zijn.

Klik daarna op Submit.

Dit allemaal tot nu toe doe je bij alle producten die je wilt hebben en je bouwt zo een winkelwagen op. Hou natuurlijk rekening met de prijzen en verzendkosten binnen en buiten China.

Op de homepage van cssbuy.com staat links een calculator. Vul daarin het land waarin je woont, de prijzen van de producten samen en gok een gewicht. Dit geeft een geschatte prijs in dollars. Gebruik wisselkoersen.nl om het bedrag in dollars te vertalen naar euro's.

Als je dit gedaan hebt, vink de producten in je winkelwagen aan die je wilt hebben.

Je ziet nu onderin een totaalbedrag van de producten en verzendkosten binnen China.

Geplaatste afbeelding

In dit geval 297.50 Chinese Yuan ( RMB )

Maar we moeten het account eerst opwaarden.

Klik op je accountnaam linksboven in. Ga daarna naar ' My RMB ( Recharge )'.

Je ziet dan in het groot staan 'Dear Accountnaam' en daar linksonder staat er 'Recharge'.

Klik erop en je wordt doorverwezen.

Je kunt nu je account opwaarderen. Zoals we hierboven zien heb ik 297.50 RMB nodig voor de goederen.

Vul links bij 'Others' net zo lang een bedrag in totdat er rechts het aantal benodige RMB staat.

Zoals hieronder:

Geplaatste afbeelding

Om mijn goederen plus verzendkosten binnen China te bekostigen heb ik $51 nodig.

Volgens wisselkoersen.nl is dat omgerekend €37,67. Zorg dat dit bedrag op je Paypal account staat en het liefst nog zelfs een beetje extra i.v.m. een wisselkoers verschil van Paypal.

Klik daarna op Next en je wordt doorverwezen naar Paypal. Log in, check of alles klopt en de bedragen. En betaal maar.

Het gele vierkantje geeft aan welke kleuren de verkoper heeft en welke maten indien van toepassing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt nu je account opgewaardeerd en bent klaar voor de volgende stap.
Klik rechtsboven de pagina op 'Cart' en je bent weer hier:

Geplaatste afbeelding
Vink aan wat je wilt hebben, en klik op 'Submit to Buy'. Bevestig het nog eens en klaar.

Klik weer linksboven op je accountnaam en ga dan naar My orders.
Je zult dit zien.

Geplaatste afbeelding

Het staat allemaal op 'Pending'.
Nu moet Cssbuy hun werk doen. In de tussentijd kun je elke
dag checken of je producten al op hun kantoor zijn verschenen ( ook wel
bekend als hun 'Warehouse' ).
Dit duurt meestal 2 tot 5 dagen.

Paar dagen later...

Geplaatste afbeelding

Bij status staat er nu 'Arrived', oftewel je producten zijn binnengekomen.
Er staat nu ook een gewicht bij elk product.
Vink de producten aan die je wilt verschepen.
Linksonder komt er nu een 'Weight Count' te staan.
Rechtsonderin kun je met die 'Weight Count' een schatting van de kosten maken.

Ga nu ook meteen je account opwaarderen zoals hiervoor. Je gaat nu namelijk de verzendkosten naar je eigen land betalen plus een extraatje voor hun.

Klik op 'Submit to ship', je ziet de volgende pagina.

Geplaatste afbeelding

In het rode vakje staan de kosten van het transport.
Vul je gegevens in bij: Name, Tel, City blabla etc.

Daaronder zie je het volgende:

Geplaatste afbeelding

Kies de vervoerder ( In dit geval DHL, ik heb namelijk weinig geduld ).
Een verzekering of niet en als laatst zie je rechtsonderin een TOTAAL bedrag.
Zorg dat dit op je account staat. Als dat niet het geval is, opwaarderen! ( of je verstuurt bepaalde producten met een andere vervoerder of je bewaart ze voor later om te verzenden etc ).

Check nogmaals je adresgegevens!
Klik nu nogmaals op 'Submit to ship'
En tadaa, je hebt je eerste aankoop gedaan.

Geplaatste afbeelding

Zie je daar links staan 'My Parcels'?
Juist, die gaan we de komende dagen checken.

Nu ga je meteen naar 'My Parcels'. Je ziet jouw 'Parcel' staan met de status 'Pending'.
Klik op 'Add Note'
En type het volgende:

Geplaatste afbeelding

Doe het terwijl het pakketje nog op 'Pending' staat.
Die fake invoice gaat natuurlijk niet werken als je pakketje 5 bij 5 meter is. Gebruik je verstand.
Klik daarna op 'Add Note' en klaar.

Na enige tijd of dag zul je zien bij 'My Parcels' dat de status is veranderd van 'Pending' naar 'Shipped'.

Er staat dan ook een Trackingnumber erbij.
Voor meer info -> http://www.import-forum.nl/index.php?/topic/324-pakket-traceren-vanuit-china/

Voor DHL traceren, het volgende
Je zult twee trackingcodes krijgen. De eerste daar kun je niks mee.
Na een dag of twee zul je een e-mail krijgen met de info dat Cssbuy een 'Note' heeft toegevoegd.
Dit zul je ongeveer zien.

Geplaatste afbeelding

Met de gele trackingscode kun je niet zoveel, een dag later kreeg ik de rode. Deze kun je tracken op DHL.nl

Nu moet je wachten op het pakketje.

Paar dagen later..

Als! je het pakketje hebt ontvangen. Bekijk de inhoud, check of deze klopt. Zo niet, meld het aan ze en zoek naar een oplossing. Klopt de inhoud wel. Ga naar 'My Parcels' en klik op 'Confirm Received' voor bonuspoints.

Nu heb je de producten die je wou hebben, top.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat deze Guide je heeft geholpen.
Voor leden die regelmatig Taobao gebruiken: Laat feedback achter.

Ik zal morgen nog en keer langs alles gaan om te controleren op spelfouten en dergelijke.

Met vriendelijke groet,

PavaNL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraag aangezien jij veel waarde had en voor dhl hebt gekozen, had jij toen geen inklarinskosten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey super guide!  

Alleen als ik bij taobao producten zoek krijg ik alleen maar producten met officiële prijzen, dus geen namaak. Hoe komt dit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, galau zei:

Hey super guide!  

Alleen als ik bij taobao producten zoek krijg ik alleen maar producten met officiële prijzen, dus geen namaak. Hoe komt dit?

Moet je beter zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, rick1997 zei:

Moet je beter zoeken.

Je kan hem ook helpen met zoeken :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Dutchindo zei:

Je kan hem ook helpen met zoeken :P

Hij noemt niet wat hij zoekt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aardig ;p maar maakt niet uit.

Ben iig net nieuw met taobao. net de guide gelezen etc.

Naja ik zoek zelf 1:1 kenzo sweatshirt / phlip plein shirtjes ( philip plein overigens gevonden door dit forum ), alleen vraag ik me af hoe mensen dat zelf vinden.

Aangezien ik het merk in typ, vervolgens op prijs rangschik en zie dat er alleen advertenties zijn met officiele prijzen.. Vervolgens zoek ik wat termen die erop lijken, of typ ik "tiger sweatshirt" , "tiger brand". 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aardig ;p maar maakt niet uit.

Ben iig net nieuw met taobao. net de guide gelezen etc.

Naja ik zoek zelf 1:1 kenzo sweatshirt / phlip plein shirtjes ( philip plein overigens gevonden door dit forum ), alleen vraag ik me af hoe mensen dat zelf vinden.

Aangezien ik het merk in typ, vervolgens op prijs rangschik en zie dat er alleen advertenties zijn met officiele prijzen.. Vervolgens zoek ik wat termen die erop lijken, of typ ik "tiger sweatshirt" , "tiger brand". 

Zit je misschien bij taobao world te kijken? Links bovenin kan je kiezen voor iets van China binnenland, zo krijg je veel meer "goedkope" hits!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, iwann zei:

Zit je misschien bij taobao world te kijken? Links bovenin kan je kiezen voor iets van China binnenland, zo krijg je veel meer "goedkope" hits!

Wow thanks.. Jaa het gaat automatisch naar world! en iemand anders linkte me ook de world website, maar dit heeft geholpen. Super bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, iwann zei:

Dit had ik nog niet uitgevonden! Handig, thanks. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, nicknamez zei:

tabao.thumb.png.28a03a92d671e9650db491af

66666.thumb.png.736a9a8a3f48c60f27666cff

wat moet ik nu doen?

Je moet via een agent als basetao of cssbuy bestellen. Ze zijn een tussenpersoon!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@iwann nog 1 vraagje, als ik bijvoorbeeld deze watch wil kopen, http://world.tmall.com/item/40662320557.htm?spm=a312a.7700714.0.0.uSXLbJ#detail dan kost hij alsnog 190? waarom is dit.  1380   is toch 190,- ? terwijl dit horloge nieuw 120.- is, ik reken dit om met wisselkoers.nl naar chinese yuan dit is correct toch?                              En nog een vraagje, dit horloge vond ik op taobao maar zodra ik erop klik ga ik naar world.tmall? waarom is dit.

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, nicknamez zei:

@iwann nog 1 vraagje, als ik bijvoorbeeld deze watch wil kopen, http://world.tmall.com/item/40662320557.htm?spm=a312a.7700714.0.0.uSXLbJ#detail dan kost hij alsnog 190? waarom is dit.  1380   is toch 190,- ? terwijl dit horloge nieuw 120.- is, ik reken dit om met wisselkoers.nl naar chinese yuan dit is correct toch?                              En nog een vraagje, dit horloge vond ik op taobao maar zodra ik erop klik ga ik naar world.tmall? waarom is dit.

Alvast bedankt.

De prijs klopt inderdaad, er zitten soms erg dure aanbidders tussen. Het beste kan je gewoon op taobao zoeken en dan filteren op prijs. Dat gebeuren met tmall kan ik geen antwoord op geven, ik denk dat dat wil zeggen dat het in taobao world geplaatst is maar weet dit niet zeker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@iwann oh oke bedankt, voor het horloge zocht ik ook naar nike airmax 2016 maar daar zaten voornamelijk ook alleen maar dure tussen, maar gewoon even goed zoeken dus. Top! bedankt dat je even reageerde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uren geleden, nicknamez zei:

@iwann oh oke bedankt, voor het horloge zocht ik ook naar nike airmax 2016 maar daar zaten voornamelijk ook alleen maar dure tussen, maar gewoon even goed zoeken dus. Top! bedankt dat je even reageerde.

Wat vind je duur? https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.177.FzSxJE&id=528656341309&ns=1&abbucket=6#detail deze zijn namelijk 44 euro. Deze: https://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.999.66.RQb5Mv&id=528542747428&ns=1#detail 25 ongeveer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@iwann die van 44 euro doet het bij mij niet? er komt te staan according to local laws and regulations or policy platform, under this limit orders to buy goods, hoe fix it dit? en die van 25 heeft 0 orders, 0 feedback en gewoon foto's van het internet? is dit wel te vertrouwen? of heb je al is bij hem gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@nicknamez Die foutmelding heb ik ook vaak last van, gebeurd mij meestal als ik er vaak op klik. Zou over een paar minuten weg moeten zijn volgens mij. Wat betreft die

andere kan je gewoon bestellen via je agent, deze maakt foto's en dan kan je zien of je er tevreden mee bent. Natuurlijk is het wel beter als hij veel orders heeft, maar hoeft niet perse. Je agent kan ze namelijk altijd terug sturen, alleen kost dit je een kleine vergoeding voor het verzenden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had even een vraag, ik wil schoenen bestellen op taobao (roshe runs), alleen ik kan nergens een matentabel vinden. En aangezien die maten vaak afwijken was ik er toch wel even benieuwd naar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten