Gearbest intel promotion promotion
intel promotion
Dennis

Brief Douane/postnl Uitleg En Meer!

41 berichten in dit topic

Vrijdag zou mijn SJ4000 action camera binnenkomen, nu had ik eforchina gevraagd voor een bedrag van 20 USD dollar en beschrijving "dashcam" Wat kan ik het beste doen mochten ze factuur willen? Heb de factuur inmiddels aangepast in developer tools met het bedrag wat erop staat nu omgerekend 11.35 EUR. 

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Denk dat als ik zeg dat het alleen een case is voor de SJ4000 ze me niet geloven maar een camera voor 11.35 is ook beetje raar..

Staat nu dus op de invoice: 

Action camera sports camera + gift ( led lampje ) 

met een totale waarde van; 13.32 USD 

Hmm lastig.... 

Geplaatste afbeelding

PS: misschien te vroeg allemaal conclusies getrokken maar heb zo voorgevoel dat ze m eruit rippen ivm de beschrijving en het bedrag.. Wat denken jullie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrijdag zou mijn SJ4000 action camera binnenkomen, nu had ik eforchina gevraagd voor een bedrag van 20 USD dollar en beschrijving "dashcam" Wat kan ik het beste doen mochten ze factuur willen? Heb de factuur inmiddels aangepast in developer tools met het bedrag wat erop staat nu omgerekend 11.35 EUR. 

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Denk dat als ik zeg dat het alleen een case is voor de SJ4000 ze me niet geloven maar een camera voor 11.35 is ook beetje raar..

Staat nu dus op de invoice: 

Action camera sports camera + gift ( led lampje ) 

met een totale waarde van; 13.32 USD 

Hmm lastig.... 

Geplaatste afbeelding

PS: misschien te vroeg allemaal conclusies getrokken maar heb zo voorgevoel dat ze m eruit rippen ivm de beschrijving en het bedrag.. Wat denken jullie? 

Jij gaat hier echt geen brief over krijgen hoor. En waarom €11.35, maak er ongeveer €20 van, is alleen maar geloofwaardiger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij gaat hier echt geen brief over krijgen hoor. En waarom €11.35, maak er ongeveer €20 van, is alleen maar geloofwaardiger

Waarom denk je van niet? ik zou het onlogisch vinden een camera voor 12 dollar? mhm okee 

Had dat bedrag erop gezet omdat het ook op de invoice stond op het pakketje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De douane werkt een stuk simpeler dan veel van jullie denken. Ik heb in het verleden een stuk of 20 van deze brieven ontvangen. Ik kopieerde gewoon de paypal betaling naar Word. Veranderde daarna de prijs naar iets boven de grens bijv. €25. En stuurde dit in elkaar geflanste factuurtje op. Elke keer gelukt.

Het gaat er gewoon om dat er wat geld binnenkomt, of je nou €50 of €25 invult. Dit betrof trouwens iedere keer namaak. Elke keer was het bedrag wat de verkoper op het pakket schreef dus compleet anders als de mijne. Dit zal de douane dus een zorg zijn aangezien je in ieder geval iets afdraagt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deze brief vandaag ook ontvangen voor een paar Yeezy schoenen. Wat moet ik bij het invulformulier onder BTW nummer zetten? Of mag ik dit vrij laten?

Tegenwoordig moet ik pakketten afhalen bij het POST NL kantoor. Moet ik dus hier contant betalen of komen ze nu wel aan de deur? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, arnautovic zei:

Ik heb deze brief vandaag ook ontvangen voor een paar Yeezy schoenen. Wat moet ik bij het invulformulier onder BTW nummer zetten? Of mag ik dit vrij laten?

Tegenwoordig moet ik pakketten afhalen bij het POST NL kantoor. Moet ik dus hier contant betalen of komen ze nu wel aan de deur? 

Kan je leeg laten, is enkel bestemd voor bedrijven. 

Als het pakje verzonden is met ChinaPost kan je het resterende bedrag betalen bij het postkantoor (pinnen kan daar ook) anders inderdaad contant aan de postbode. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb dit topic nog even doorgelezen, vandaag kreeg ik zo'n brief voor mijn Nike flyknit schoenen.Wat is verstandig om te doen volgens jullie? 

De waarden op 20 euro doen, en een screenshot sturen van me betaling via Alieexpress? 

Graag zou ik willen weten wat jullie zouden doen.

mvg,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mocht je een brief krijgen en de waarde is veel hoger dan €22,- en je vult een te laag bedrag in en ze vertrouwen het niet dan wordt het pakket open gemaakt door een douanier of door iemand die daar voor is aangewezen dus kan je beter eerlijk zijn anders krijg je ook nog eens een flinke boete wegens belasting ontduiking.
En geloof het of niet ze hebben de mogelijkheid om bij twijfel bij paypal of je bank te informeren wat het werkelijke bedrag is.
Ook is het zo dat je tot €150 alleen btw moet betalen ofwel goed balen dat je dan 21% extra gaat betalen  op €150 is dat €31,50 extra plus inklaring kosten a €13,50.

Mocht je een merk product kopen zoals Adidas of Nike hou er dan wel rekening mee dat als het een namaak product is en de douane komt er achter dat je bestelling vernietigt wordt en jij een flinke boete kan krijgen of je het kon weten of niet dat maakt dan niets uit.

En nog een tip.
Mocht je iets kopen en dat gaat net boven de €22,- uit en je kan goed Engels of nog beter Chinees schrijven zo als ik dat kan met een pen op papier :)  dan zou je aan de verkoper kunnen vragen of deze de prijs verlaagd naar €22,- soms lukt dat zeker als je al vaker bij de verkoper besteld.
Laat ook altijd duidelijk op een pakket zetten wat de waarde is en heb je vaker dat je een brief krijgt dan dit ook melden bij de verkoper.
Zelf zorg ik er voor dat ik onder de €22,- blijf als het kan soms is het zoeken maar Aliexpress heeft daarvoor een handige button gewoon op "prijs" drukken en dan kan je lekker aan de slag.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb dit topic gelezen en heb een vraag over een uitgeprinte transactie van mijn bankrekening .

Op de transactie staat mijn bankrekening nummer. Hoe doen jullie het, laat je de rekening nummer zichtbaar of verbergen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Hannah zei:

Hallo,

Ik heb dit topic gelezen en heb een vraag over een uitgeprinte transactie van mijn bankrekening .

Op de transactie staat mijn bankrekening nummer. Hoe doen jullie het, laat je de rekening nummer zichtbaar of verbergen? 

Heb je niks te verbergen, dan gewoon laten staan. Anders, aan u de keus. Ga wel de consequentie na van wat je te wachten kan staan, lees het bericht van tigertje hierboven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het brief ook ontvangen van postnl, als aankoopbewijs ga ik de afschrift sturen van mijn rekening, maar op de afschrijving staat wel de naam van basetao, is dat een probleem?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een paar dagen geleden deze brief van PostNL gekregen.. Maar ik heb alle waarden op de duis (21.87 USD) voor de customs maar echt waard is grooter (over 100 eur).

Het is geen probleem over de belasting betalen maar wat moet ik in de formuleer schijven? Anders dan op de pakkage? Of hetzelfde maar ik heb met ideal betalen zo ik heb geen factuur maar zender kan een "kleine factuur" geven.

Of is beter een echt waard te schrijven om geen probleem te hebben in toekomst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hey ik heb nou een ander probleem heb bijna de zelfde briefen maar bij mij staat er dat ze wel aangifte kunnen doen ik snap hier helemaal niks van zou iemand kunnen helpen aub?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi, ik heb onlangs op dhgate een paar voetbalschoenen van Nike besteld, helaas krijg ik een inklaringsbrief voor dit pakketje, de verkoper heeft op het pakketje een waarde gezet van 5$ en met beschrijving toy, zou ik maar gewoon op de brief aangeven dat het om voetbalschoenen gaat en er 48,77 voor betaald is? Met een Rabobank afschriften van dhgate? Of moet ik dit anders aanpakken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was eerst ook erg bang om boven de 22 euro te bestellen. maar nu zit ik al op bedragen van boven de 45 euro. net weer een action camera besteld en 19 usd laten zetten op het pakket,en gewoon laten invullen dat het om een action camera gaat,daar kom je volgens mij ook het verste mee.. maar vooral niet laten verzenden met post.nl ,en ik heb nog nooit niks moeten bijbetalen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Contact