Log in om dit te volgen  
Volgers 0
SS50

Rollerbank met begrenzer

Hallo mensen,

Ik had een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met de rollerbank met een begrenzer in hun scooter. 

Is het handig? Zo ja welk soort begrenzer heb je?

Vriendelijke groet,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb zelf zo'n eurobegrenzer. 65km/u zonder begrenzing en 35km/u als de begrenzer aan staat (Zip snor). 

Heb er nooit problemen mee gehad, wel aantal keren gecontroleerd. Als je hem goed weg stopt, je scooter er redelijk standaard uit ziet en niet strak op 25 of 45 km/u zet voorzie ik weinig problemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, everythingluxurybrands zei:

Kan je doen, volgens my als je je begrenzer vinden heb je €300,- boete extra.

Klopt maar het idee van zo'n begrenzer is dan ook dat 'ie niet gevonden wordt. :P 

1 uur geleden, Dennis zei:

Heb zelf zo'n eurobegrenzer. 65km/u zonder begrenzing en 35km/u als de begrenzer aan staat (Zip snor). 

Heb er nooit problemen mee gehad, wel aantal keren gecontroleerd. Als je hem goed weg stopt, je scooter er redelijk standaard uit ziet en niet strak op 25 of 45 km/u zet voorzie ik weinig problemen. 

Heb toevallig ook een zip snor 4 takt.

Mooi om te horen! Waar heb je de scooter begrenst? Want de zaak waar ik de scooter gekocht heb vraagt voor de plugje inclusief afstellen 150 Euro. Maar op https://www.begrenzer.nl/ kan je de plugje inclusief afstellen voor 70 en met de afstandbediening voor 150 krijgen. Het enige probleem is, als ik het bij iemand anders dan mijn garage doe, mijn garantie vervalt.. :/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Politie heeft regelmatig door dat je een cdi begrenzer gebruikt alleen al door het aantal toeren die je hoort bij het optrekken. Dus die raad ik je niet aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Zekerweten zei:

Politie heeft regelmatig door dat je een cdi begrenzer gebruikt alleen al door het aantal toeren die je hoort bij het optrekken. Dus die raad ik je niet aan

Bij een 4 takt valt dit heel erg mee. Aangezien ze zoizo niet veel toeren draaien hoor je het verschil amper tot niet. 

@SS50 ik heb de begrenzer zelf gemonteerd met behulp van de montage handleiding. Niet heel erg moeilijk, maar ik had dan ook al geen garantie meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dennis Zelf word het niet denk ik haha, afstellen en etc. ben ik niet zo goed in. Maar om de garantie te behouden, 150 Euro betalen, voel ik me een beetje opgelicht....

Edit: waar heb jij de kabel verstopt trouwens? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, SS50 zei:

@Dennis Zelf word het niet denk ik haha, afstellen en etc. ben ik niet zo goed in. Maar om de garantie te behouden, 150 Euro betalen, voel ik me een beetje opgelicht....

Edit: waar heb jij de kabel verstopt trouwens? 

Als je je afstelling en setup doorgeeft stellen zij de begrenzer voor je af, hoef je verder niks meer aan te doen. 

150 euro is best duur voor montage etc. Maar als je daarmee je garantie behoud en een hoop geld aan boetes bespaard kan dat zeker wel de moeite waard zijn. 

Ik heb hem onder m'n zadelrand verstopt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Dennis zei:

Als je je afstelling en setup doorgeeft stellen zij de begrenzer voor je af, hoef je verder niks meer aan te doen. 

150 euro is best duur voor montage etc. Maar als je daarmee je garantie behoud en een hoop geld aan boetes bespaard kan dat zeker wel de moeite waard zijn. 

Ik heb hem onder m'n zadelrand verstopt. 

Oh echt? Sproeier etc hoef je niets aan te doen?

Klopt.. :/ Maar alleen voor de garantie zou het wel moeten. Laatst was bijvoorbeeld de km teller kapot en hebben ze de hele teller vervanger, nu weer op 0 km dus hehe.

O oke, weet niet waar zij hem willen verstoppen maar ik zal het doorgeven.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die van jou er uit ziet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb zelf een zip 2t snor. Gaat nu niet zo hard meer, maar had vroeger 70cc van alles en nog wat. Ging 75 km/h en had een begrenzer op de lichtschakelaar boven de start knop. Oudere zips konden op dit vakje de lamp aan en uit doen. Heb er zelfs nog een keer mee op de rollerbank gestaan, waarna ze me scooter gingen loshalen ter plekke, maar niks gevonden :):)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, KylianFR zei:

Heb zelf een zip 2t snor. Gaat nu niet zo hard meer, maar had vroeger 70cc van alles en nog wat. Ging 75 km/h en had een begrenzer op de lichtschakelaar boven de start knop. Oudere zips konden op dit vakje de lamp aan en uit doen. Heb er zelfs nog een keer mee op de rollerbank gestaan, waarna ze me scooter gingen loshalen ter plekke, maar niks gevonden :):)

Ha! Das wel een hele goeie! Gewoon je groot licht eruit slopen en daaronder de schakelaar zetten. Groot licht = volle snelheid, 'gewoon licht' is begrensde snelheid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, KylianFR zei:

Dit is wel een hele goeie! Zagen ze dan niet aan de cdi dat het een aangepaste was?

2 uren geleden, Dennis zei:

Ha! Das wel een hele goeie! Gewoon je groot licht eruit slopen en daaronder de schakelaar zetten. Groot licht = volle snelheid, 'gewoon licht' is begrensde snelheid. 

Je brengt me op ideeën... Als dit lukt.. :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een begrenzer via begrenzer.nl, nu al zo'n 3 jaar en 2x op de rollerbank geweest zonder enige problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, SS50 zei:

Dit is wel een hele goeie! Zagen ze dan niet aan de cdi dat het een aangepaste was?

Je brengt me op ideeën... Als dit lukt.. :D 

2T heeft geen cdi ;)

Je moet wel goed weten te verwoorden dat het bij oude zips is dat je lichtschakelaar aan/uit boven je start knop zit.

Normaal licht/groot licht zit gewoon links.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, KylianFR zei:

2T heeft geen cdi ;)

Je moet wel goed weten te verwoorden dat het bij oude zips is dat je lichtschakelaar aan/uit boven je start knop zit.

Normaal licht/groot licht zit gewoon links.

Ooh..

Ja dat weet ik, maar misschien kan het met grootlicht/normaal licht, ik ga het vragen aan m'n garage! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, SS50 zei:

Ooh..

Ja dat weet ik, maar misschien kan het met grootlicht/normaal licht, ik ga het vragen aan m'n garage! 

Kan, moet je alleen je groot licht slopen. Als je hem door je garage laat bouwen kunnen ze hem ook netjes in het vakje doen boven je start knop.

Dan hoef je niks te slopen, kunnen ze er gewoon een schakelaartje inzetten en kan je een lamptekentje ernaast plakken zodat het echt lijkt. Succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan, moet je alleen je groot licht slopen. Als je hem door je garage laat bouwen kunnen ze hem ook netjes in het vakje doen boven je start knop.

Dan hoef je niks te slopen, kunnen ze er gewoon een schakelaartje inzetten en kan je een lamptekentje ernaast plakken zodat het echt lijkt. Succes

Goeie! Ga ik zeker vragen, hoop dat ze het proberen in plaats van te zeggen 'ach met onze methode is ook niemand gepakt'.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hello, heb sinds korte tijd een snor zip 4takt. Alleen ik twijfel nog om het op te voeren naar 35km of het gebruiken van zo een afstandsbediening.. Iemand nog ervaringen met het gebruik van een afstandsbieding bij het treffen van een rollerbank?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 29-8-2016 at 19:59, Guest JS5100 zei:

Hello, heb sinds korte tijd een snor zip 4takt. Alleen ik twijfel nog om het op te voeren naar 35km of het gebruiken van zo een afstandsbediening.. Iemand nog ervaringen met het gebruik van een afstandsbieding bij het treffen van een rollerbank?

Ik heb precies hetzelfde. Vind 25 beetje te sloom. 35 is mooi maat met een begrenzer 50 rijden is ook wel chill

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎22‎-‎5‎-‎2016 at 11:36, SS50 zei:

Klopt maar het idee van zo'n begrenzer is dan ook dat 'ie niet gevonden wordt. :P 

Heb toevallig ook een zip snor 4 takt.

Mooi om te horen! Waar heb je de scooter begrenst? Want de zaak waar ik de scooter gekocht heb vraagt voor de plugje inclusief afstellen 150 Euro. Maar op https://www.begrenzer.nl/ kan je de plugje inclusief afstellen voor 70 en met de afstandbediening voor 150 krijgen. Het enige probleem is, als ik het bij iemand anders dan mijn garage doe, mijn garantie vervalt.. :/

je moet begrenzer.nl even opbellen en zeggen waar je woont, wat voor merk en model je hebt en dan zeggen hun hoelang het ongeveer duurt voor het binnen is of als je wilt dat een monteur komt(wat maar 50 cent duurder is) dan zeggen ze dat je even word opgebeld om over een te komen wanneer het u uit komt.

ze helpen je zeer vriendelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Je plaatst een reactie als gast. Indien je een account hebt, gelieve in te loggen.
Reageer op dit topic

×   Je heb inhoud geplakt met en format.   Remove formatting

Laden...
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten