Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Matthijs

Aliexpress Nederland topic stel hier je vragen over aliexpress en deel je ervaringen

In dit topic bespreken we alles rondom de Chinese webwinkel Aliexpress. De webwinkel behoort tot een van de populairste webshops uit China die levert in Nederland.  Bijna alles wat de Nederlandse webwinkels aanbieden, kan ook gekocht worden bij AliExpress.com.

AliExpress informatie

• ·      Je betaald geen verzendkosten
  • ·      Levering gemiddeld 7 tot 14 werkdagen
  • ·      Zeer ruim assortiment
  • ·      Website in het Nederlands bereikbaar
  • ·      Vele betaalmogelijkheden waaronder iDeal

Veel gestelde vragen over Aliexpress

Om vele vragen in dit topic te voorkomen plaatsen we hier de veel gestelde vragen over AliExpress. Lees eerst dit door voordat je een vraag stelt in het topic.

*Lijst wordt bijgewerkt met actuele vragen

Q. Is het mogelijk om een refund te krijgen?

A. ja, het is belangrijk dat je dit doet voordat de order compleet is. Als de bestelling compleet is wordt het geld vrijgegeven aan de verkoper. Hier lees je meer: http://www.aliexpress.com/help/contactus.htm?spm=2114.48010108.14.9.yNBXnZ

Q. Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

A. Als je inlogt op je account kun je de status van je bestellingen bekijken. Dit staat onder “my account” en vervolgens “my order”

Q. Hoe kan ik contact opnemen met AliExpress?

A.  http://www.aliexpress.com/help/newContactUs.htm

Opzoek naar de beste aanbiedingen van Ali Express?

Deze vind je hier

Praat mee op het forum

Wat heb jij voor het laatst bij Aliexpress.com gekocht? Show je aankopen en laat weten hoelang de verzending duurde, of je importkosten moest betalen en hoe je het bestelproces hebt ervaren. Kortom deel je Aliexpress ervaringen en stel je vragen over deze webwinkel in dit topic.

Ps. Heb je belangrijke informatie voor in deze stickypost over AliExpress Nederland? Vul hem gerust aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben nieuw op het forum en wil voor het eerst bestellen uit China. Hoe zit het precies met de invoerkosten uit China bij een bestelling op Aliexpress?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, lennardkrijg zei:

Ben nieuw op het forum en wil voor het eerst bestellen uit China. Hoe zit het precies met de invoerkosten uit China bij een bestelling op Aliexpress?

Boven de 21,- moet je bij betalen, dit is 21% btw en invoerkosten gemiddeld 13,-.

Bij de meeste pakketen tot 50,- hoe je niet bij betalen, ik laat altijd op veel pakketen onder de 21,- opzetten. Natuurlijk op spullen waar de prijs ook 16 van zou kunnen zijn. Dit moet je natuurlijk niet doen met spullen die groot en in nederland hartstikke duur zijn, dus zul je zowiezo bij moeten betalen.....

Genoeg info? 

Voor meer vragen stuur maar een bericht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een dispute lopen dat wordt geëscaleerd in een paar dagen. Is het mogelijk om deze tijd te verlengen? De verkoper zegt de hele tijd dat ik het dispute kan sluiten en later weer kan heropenen, maar op het internet vind ik dat 50% zegt van wel en 50% zegt van niet. Dus daar word ik niet wijzer van.

Ik krijg ook geen contact met Aliexpress zelf via die customer service chat.

Het gaat erom dat een seller i.p.v. met China Post Registered Air Mail weer eens met een MTY tracking nummer komt aanzetten, wat gewoon hartstikke nep is. Nu is de seller er wel eentje die al meer dan 35.000 dingen heeft verkocht, dus heb ik nog wel de hoop dat het aankomt, maar 100% zeker weet ik het dus niet.

Valt wel tegen vind ik na al de jaren dat ik hier al bestel.

Om deze seller gaat het:
Electronic overseas online shopping
http://www.aliexpress.com/store/1945312?spm=2114.10010108.0.32.wOBFoR

Alvast bedankt voor de hulp!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het risico niet lopen, ga er maar vanuit dat het niet verlengd kan worden. Hou ons op de hoogte ik ben hier ook wel benieuwd naar namelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Matthijs zei:

Ik zou het risico niet lopen, ga er maar vanuit dat het niet verlengd kan worden. Hou ons op de hoogte ik ben hier ook wel benieuwd naar namelijk.

Nog 3 dagen en dan wordt het feestje geëscaleerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 26-6-2016 at 18:04, maxieboy40 zei:
Op 26-6-2016 at 15:59, lennardkrijg zei:

Het is €22 maar let wel op dat je geen merk goederen koopt waar van je kan weten dat het mogelijk namaak is.
En koop je meer dan 1 ding bij de zelfde verkoper dan moet je ook zorgen dat het onder de €22 blijft anders kan het zijn dat het bij elkaar in een pakket wordt gepropt en dan zit je met een probleem.
Je kan dan er voor kiezen om het een week later te bestellen of bij een ander dan heb je dat probleem niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een klacht wordt in behandeling genomen door Aliexpress en als je die sluit dan kan je geen nieuwe klacht meer indienen.
Maar het kan altijd wel mis gaan bij hun maar ook bij post.nl maar je kan altijd nog een klacht indienen bij Aliexpress en dan reageren ze echt heel snel.
Zelf heb ik een bewakings-camera gekocht waar bij stond dat het om een ip camera zou gaan en dat bleek dus niet het geval.
Klacht ingediend en binnen no time kreeg ik het verzoek om de klacht in te trekken en de belofte dat ik het geld terug krijg.
Nu gaat het niet om een groot bedrag het was zo €16,- (zie maar eens een IP camera voor die prijs in Nederland te krijgen)  maar het probleem is wel dat ik er een nodig heb i.v.m een scooter en de kentekenplaat die iemand zo nodig er af hebben gerukt met alle schade vandoen. 
Wel is het een uitzonderlijk goede kwaliteit behuizing dus opzoek naar een Cmos module om die er in te zetten zodat ik alsnog een IP Camera heb. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4-7-2016 at 12:50, Jsmurf zei:

Nog 3 dagen en dan wordt het feestje geëscaleerd.

Is nu al 2 dagen in ''escalatie'', nog niks gehoord van beide partijen, Aliexpress en de seller. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
Heb met Ebay altijd binnen 1 dag reactie gehad. Echter zijn daar de prijzen ook duurder dan op Aliexpress XD.
Ach jah, je moet wat over hebben voor die goedkope prijs:P

-update 15-7-2016-
Ze hebben vannacht pas de zaak bekeken en een oordeel gegeven. Gelukkig is mijn verzoek aangenomen en het verzoek van de verkoper afgewezen. Nu krijg ik een volledige vergoeding. Momenteel staat er ''Dispute Escalated – Waiting for Settlement'', wat volgens mij betekent dat ik nog even moet wachten op de terugstorting van het bedrag.

Gelukkig heb ik op tijd een geschil(dispute) in werking gezet, want in vergelijking met mijn normale aankopen klopte er inderdaad iets niet. Ook al had de verkoper zeer goede reviews, 36.000+ met 98% 5 sterren, het pakket is tot aan de dag van vandaag niet aangekomen. Dat verwacht ik nu ook niet meer.

Dus ook al stond er een tracking nummer bij, van MTY tracking wat dus nep is, en het een gerenommeerde verkoper was, is mij toch gelijk gegeven. Of dit komt door mijn vele aankopen of omdat ze zelf ook al weten dat MTY tracking nep is weet ik niet. Maar dit heeft me wel iets meer vertrouwen gegeven in Aliexpress wat ik eigenlijk in het begin niet had(ook al koop ik al sinds +-2 jaar van de site :P ).

Verkoper: Electronic overseas online shopping

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi iedereen, 

Ik ben nieuw hier, maar bestel regelmatig bij AliExpress!

Maar kreeg pas geleden een bericht dat mijn order was geclosed en dat ik niks meer kon bestellen voordat mijn account geverifieerd werd en dit heb ik natuurlijk gedaan. 

Later bestelde ik weer een order en dit ging mij goed af dit was een order van 23 euro. Nu wilde ik een order van 240 euro bestellen met mijn ING pin pas maar nu gaf hij weer een closed order aan.. Ligt dit aan de ING of moet ik gewoon met een Rabobank pasje betalen? Of weet iemand waar dit aan ligt?

Groetjes, Themiso oftewel Jan haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt hieronder zien dat ik heb voor DHL spoedverzending heb betaald

Product Amount  Shipping Cost  Total Amount

EUR € 47,70       EUR € 34,53    EUR € 82,23

Alieexpress leverancier stuurt mijn bestelling dood leuk op via China snail mail

Logistics Information:

International Shipping Company Tracking Number Remarks

Details

China Post Registered Air Mail RM*************CN

Ik vraag waarom, krijg ik dit antwoord vd leverancier

Kassie Sun

2016-08-26 00:19:03

Hi~
Your order 77845001752327 has been shipped, the tracking number is RM************.We wish you can have a hapyy shopping.Look forward to your visit again.Thanks for your purchase!

Betaal ik 34,52 voor snail mail chinese post die er twee weken over doet, IK BEN HIER NIET BLIJ MEE

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo ,

Ik zou graag een horloge bestellen van Aliexpress , maar het is van het merk Audemars Piguet en op de site zelf staat het logo niet op de binnenwerk.

Maar onderaan de zoekertje wordt er vermeld dat de logo er in de realiteit er wel op zal staan ( onderaan vind je de link ).

Hoe groot is de kans dat de douane mijn pakketje  waar ik voor betaald heb zal vernietigen ? Want op de site staat de horloge afgebeeld zonder logo dus ik kon het niet weten.

Denken jullie dat ik het gewoon moet bestellen of riskeer ik een boete van 300€ zoals vele zeggen. Hebben jullie ooit iets besteld van namaak en het is niet onderschept door de douane , laat het me dan weten.

Alvast bedankt

https://nl.aliexpress.com/item/2016-AAA-high-quality-women-men-watch-luxury-top-brand-wristwatch-reloj-mujer-montre-femme-relogio/32752199925.html?spm=2114.010208.3.321.dZU0Fy&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10069_10017_10080_10082_10081_10060_10061_10062_10056_10055_10037_10054_10059_10032_10078_10079_10077_10073_10070_421_420_10052_10053_10050_10051,searchweb201603_3&btsid=5a4b853a-d549-4e08-91fd-dba6eb1dc7dc) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kans dat je word gepakt is er altijd! 

Gewoon bestellen zou ik zeggen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het risico van kopen in China, maar de meeste mensen komen er gewoon mee weg...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wilde contact opnemen met Ali besturing,maar de link die boven vermeld is werkt niet(waarschijnlijk ontvingen ze te veel klachten ;) ).             De verkoper stuurde bericht dat mijn order bij hem terug kwam na 3 dagen en hij wilde mijn email adres om het via PayPal overmaken. Ik heb in het verleden ermee ingestemd,maar alle verkopers stuurden het altijd in dollars en ik moest de PP kosten betalen dus nu doe ik het niet meer. Hij wilde dat ik ga bevestigen dat ik de order heb ontvangen vervolgens beloofde hij het bedrag overboeken. Hallo! Ik zei dat ik het pas doe als ik mijn geld krijg en dan plasts ik ook een goede feedback. Als antwoord stuurde hij dat ik een dispute moet openen met een reden: "persoonlijk"en dat ik het artikel ontvangen heb (!)... en de optie aankruis dat ik het terug ga sturen(?!). Wat moet ik terug sturen als ik niks ontvangen heb? Ik vertrouw hem geen meter want hij wil hier niet alleen mij bedriegen. Op onbekende reden kan ik de dispute niet openen,het is geblokkeerd. Vermoedelijk omdat hij de status veranderd heeft naar "in afeachting voor ophalen door de kurier". Het kan dus fysiek niet geklaagd worden als iets niet opgestuurd is. Sorry voor dit lang verhaal ;) Ik moet echt de hoge Pieten op Ali spreken,het is een principe kwestie,ik haat zulke praktijken. Ik snap niet waarom hij bang is als het niet zijn schuld is? Maar als mijn pakje terug is waarom kan hij het niet opnieuw sturen? Alles is opeens uitverkocht.

Als iemand weet wat een correcte link is dan graag een reactie :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoi, ik heb wel is een keer iets op aliexpress besteld, en nu wilde ik laatst weer iets bestellen maar dan moet ik mijn account verifiëren via tel. nummer maar ik krijg op mijn telefoon geen bericht en ik kan niks zonder verificatie niks bestellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten