Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Dennis

Paypal Claim Indienen, Hoe En Wat?

Wanneer dien je een claim in?                                                             Geplaatste afbeelding

Hoe betrouwbaar een webshop soms kan zijn, niet altijd gaat het helemaal goed met het verzenden van jou product en het kan dus zijn dat jij je product nooit ontvangt. In dit geval is het handig dat je een PayPal claim in dient, aan de hand hiervan kun jij je geld terug krijgen als de desbetreffende webshop niet mee wilt werken aan een eventuele oplossing.

PayPal heeft een termijn van 45 dagen ingesteld. Binnen deze 45 dagen moet je een claim indienen, op dag 46 ben je te laat en ben je geheel afhankelijk van de desbetreffende webshop en kan PayPal jou niet verder helpen. 

Het is natuurlijk wel handig als je van te voren even contact met de verkoper opneemt om te vragen waar jou pakket blijft en of er eventueel iets mis is gegaan met de verzending. Probeer het ook eerst samen op te lossen voordat je een geschil bij PayPal in dient. 

Wat ik doe; Na 30 dagen niks ontvangen? Neem contact op met de desbetreffende verkoper. Op dag 40 nog niks ontvangen, en geen oplossing kunnen vinden? Meld dan dan je contact op neemt met PayPal om via die weg een oplossing te vinden. Na 44 dagen geen reactie of geen oplossing kunnen vinden? Dan dien je een Geschil in bij PayPal. 

Het kan natuurlijk zo zijn dat de verkoper zijn pakket wel heeft opgestuurd en gewoon wat vertraging heeft met verzenden. Toch raad ik je aan om na 44 dagen hoe dan ook een geschil te openen bij PayPal. Mocht het zo zijn dat het pakket alsnog binnen komt en je heb nog een geschil lopen, dan kun je deze altijd nog annuleren. 

Oke, Leuk, maar hoe doe ik dat?

Stap voor stap

- Log in op je PayPal account, zoek de des betreffende transactie op en klik op 'Details' Dan scrol je naar beneden en zie je het volgende staan: ''Als er een probleem is met deze transactie, kunt u dit rechtstreeks met de verkoper proberen op te lossen door de kwestie binnen 45 dagen na de transactiedatum in het Actiecentrum te melden.'' 

- Klik op 'Actiecentrum' 

- Dan kom je in een nieuw venster waar je kunt kiezen uit 'Geschil over object' Of 'Ongeautoriseerde transactie'

Geplaatste afbeelding

Vink 'Geschil over object' aan en klik op Doorgaan.

- Nu krijg je een lap text, lees deze even goed door. Hier staat dus ook in dat je uiterlijk 45- dagen de tijd heb om een geschil te openen. Ben je hiermee te laat? Dan kan PayPal je helaas niet verder helpen en zul je het samen op moeten lossen met de desbetreffende website.

- Onderaan de pagina kun je weer kiezen uit; 'Ik heb mijn opject niet ontvangen' Of Ik mijn object ontvangen heb, maar het wijkt sterk af van de omschrijving. Bijvoorbeeld:

Geplaatste afbeelding

Vink  'Ik heb mijn opject niet ontvangen' aan en klik op Doorgaan.

- Dan kom je op de pagina waar je toe kunt lichten wat jou probleem is, hoe je het op wilt lossen en wat jij al heb geprobeerd om het op te lossen. Wees hier zo specifiek mogelijk in en maak er dus geen lap text van, dan kan er namelijk alleen maar onduidelijkheid ontstaan. Typ je verhaal in het Engels en als je daarmee klaar bent klik je op Doorgaan.

Geplaatste afbeelding

- Nu heb je een geschil geopend en neemt PayPal contact op met de desbetreffende verkoper. Deze komt met een eventuele oplossing waar jij weer op moet reageren, net zolang tot jullie het samen eens kunnen worden.

- Na 20 dagen nog steeds niks verder gekomen, en wil de verkoper niet mee werken? Dan kun je je geschil opwaarderen naar een Claim. Dan kijkt PayPal zelf naar een oplossing en zal ook uiteindelijk een beslissing gaan nemen. 

Maar wat zeg je nou eigenlijk in zo'n geschil?

Dear [naam persoon of eventueel bedrijf],

I still haven't received the items I ordered [aantal dagen] days ago. I opened a Paypal dispute because you(r company) didn't answer any of my e-mails I have sent you the last [month/week]. Can you tell me why my order hasn't been shipped yet? [Wel verzonden? gebruik: "Can you tell me why my order didn't arrive?]  I am waiting for the products I have ordered, I expected the products would arrive within 40-45 days. Please resend my order or pay back the full amount if something went wrong during the ordering process.

Yours sincerely,
[Voornaam] [Achternaam]

Bovenstaande stukje is geschreven door 'Gepensioneerd' en is een mooi voorbeeld hoe zo'n geschil er uit kan zien. Let wel op dat je de tekst even naar eigen inzicht aanpast. Het zou natuurlijk een beetje gek zijn als PayPal 50 van zulke standaard berichten krijgt.

En nu?

Nu kun je alleen maar wachten, PayPal neemt contact met jou op als er eventuele vorderingen in het geschil zijn en wat je als volgende kunt doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten