Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Dennis

[How-To] Direct In Contact Komen Met Taobao Verkopers [Q Q Chat]

Geplaatste afbeelding

Tutorial: Direct in contact met Taobao verkopers

In deze tutorial ga ik jullie uitleggen hoe je in contact kan komen met Taobao verkopers. Sommigen hebben hun skype al bij advertenties staan dus dit is een voor de hand liggende optie. Echter gebruiken de meeste verkopers Trademanager (ook bekend van Aliexpress) of QQ. Het gebruik van Trademanager in combinatie met Taobao ben ik zelf nog niet helemaal uit, dus hier zal ik later nog een tutorial van maken. In deze tutorial leg ik uit hoe je in contact kan komen via QQ.

Waarom direct via Taobao?

In eerste instantie natuurlijk omdat het vaak goedkoper is. En ik zeg VAAK omdat de verkoper natuurlijk ook extra verzendkosten heeft om het naar Nederland te sturen, het kan dus zijn dat de agent minder verzendkosten rekent en die alsnog goedkoper is, vergelijk dus goed! In de meeste gevallen hoor je pas de volgende dag hoeveel de verzendkosten zijn, omdat ze hier niet op voorbereid zijn en dit moeten checken. Voorbeeld vergelijking van direct bestellen en via een agent volgt nog. 

Een ander voordeel hiervan is dat je zelfgemaakte foto's op kan vragen van de verkoper! Je hoeft dus niet meer te wachten tot je agent het heeft, en je hoeft ook niet eerst te betalen om te zien hoe het er dus echt uit ziet! 

Download QQ International

Download voor Windows:

Geplaatste afbeelding

Download voor Mac:

Geplaatste afbeelding

QQ International is ook beschikbaar voor voor je smartphone in de Appstore of Play Store.

Registreren en gebruikers toevoegen

Na het installeren van QQ International dien je te registreren voor gebruik. Dit proces lijkt me vanzelfsprekend, het enige waar je op moet letten is dat je jou QQ ID (cijfercombinatie) moet gebruiken om in te loggen samen met het door jou gekozen wachtwoord. Je moet dus niet inloggen met je nickname!

Na het inloggen zal je contactenlijst openen. Je zult zien dat die nog leeg is en dat de interface deels in het chinees is. Geen probleem, het grootste deel is in het engels. 

Geplaatste afbeelding

Rechts onderin zie het een plus teken. Als je hierop klikt komen er 3 opties tevoorschijn. Klik op "Add Buddy/Group"

Vervolgens vul je de QQ ID in van de taobao verkoper en er komt nog een schermpje tevoorschijn, mits je de QQ goed hebt ingevuld natuurlijk. Hier kan je de verkoper een nickname geven om het voor jezelf overzichtelijk te houden (Bijvoorbeeld: "Adidas verkoper" of "1:1 Gucci verkoper") De verkoper zal nog wel eerst jou verzoek moeten accepteren. Meestal zijn ze wel online en is dat binnen enkele minuten. Je kan nu beginnen met chatten! 

Help! Ik kan geen chinees?!

Dat kunnen er weinig hier in Nederland. Gelukkig hebben we google Translate. Het chatten zal iets gebrekkig gaan maar het werkt wel. Gisteren een leuk gesprek gehad met een verkoper omdat ik op zoek was naar een horlogebandje, maar op een gegeven moment begon hij te praten over het Nederlands elftal, haha! Zo zie je maar, het kan dus prima met een vertaalprogramma. 

Hoe vind ik de QQ ID van een verkoper?

Veel verkopers hebben hem als watermerk over hun afbeeldingen staan. Het staat er dan vaak als QQ2796208896 (Dit is alleen mijn QQ ID). Let op dat je de letters QQ er niet voor zet bij het toevoegen. Veel verkopers hebben op hun store pagina links ook contact info. Zoek naar het trademanager logo en hier zul je vaak ook de QQ ID vinden. 

Voor degenen die nog nooit van Trademanager hebben gehoord, dit is het trademanager logo: Geplaatste afbeelding

Ok, maar hoe kan ik nu iets kopen?

Veel verkopers beschikken over Paypal , sommigen hebben zelfs een Aliexpress account waar je kan betalen. Mochten ze dat beiden niet hebben kan je natuurlijk ook per bank betalen. Een wereldtransactie kost bij ING bank 0,1% met een minimum transactiebedrag van 6 euro. De transactie duurt maximaal 5 werkdagen. Let wel op dat je EXACT de gegevens van de verkoper in vult, chinese banken controleren hier namelijk op en anders heb je kans dat het geld niet aankomt. Voor ING gebruikers is hier een uitleg voor op de ING site. 

Voor nu laat ik het even hierbij wat betreft deze tutorial, mochten er vragen zijn dan beantwoord ik deze in dit topic! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraagje vandaag hiermee bezig geweest en heb alles draaien haha heb ook een 3 tal verkopers toegevoegd van 1 weet ik iig zeker dat hij mijn verzoek heeft geaccepteerd want kreeg ik melding van! Alleen nog begin ik met chatten maar wordt gewoon niet gereageerd haha of doe ik iets fout??? Grtzz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraagje vandaag hiermee bezig geweest en heb alles draaien haha heb ook een 3 tal verkopers toegevoegd van 1 weet ik iig zeker dat hij mijn verzoek heeft geaccepteerd want kreeg ik melding van! Alleen nog begin ik met chatten maar wordt gewoon niet gereageerd haha of doe ik iets fout??? Grtzz

je moet wel in het Chinees praten, iets anders verstaan ze vaak niet. Het is daar op dit moment 6 uur 's morgens, dus ze zijn nog niet wakker. En ze hebben niet altijd zin om op een buitenlander te reageren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm ben in het Engels begonnen en dit was vanmiddag om een uur of 1 Zal is net translate aan de gang gaan haha!:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goeie tut Dennis! Het kan soms tot 48 uur duren dat de mensen je toevoegen ik heb al aardig wat chineesjes zo benaderd en toch blijkt een groot gedeelte zeg 75% over Engels te beschikken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor ons twee uur 's nachts beginnen ze ongeveer met werken, tot een uur of 12 in de middag

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik op dat blauwe ballontje druk opent er een nieuw tabblad die meteen sluit en zie nergens een QQ code? Iemand die de doorslaggevende tip geeft? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik op dat blauwe ballontje druk opent er een nieuw tabblad die meteen sluit en zie nergens een QQ code? Iemand die de doorslaggevende tip geeft?

Als ik me niet vergis! Kom je Via Dat blauwe balonnetje in de chat van taobao zelf als je je daar niet geregistreerd hebt of niet bent ingelogd kom je idd niet verder. Bij mij was het trouwens niet gelukt om contact met de verkopers te krijgen via QQ terwijl ze me wel hebben geaccepteerd.... Nu ook niet meer nodig! Ik krijg het QQ programma trouwens ook niet werkend op me MacBook terwijl ik het programma vanuit de Appstore haal.. Meer mensen last van?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is trademanager, vaak hebben verkopers hun QQ chat op de store-home staan of als watermerk door afbeeldingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet een verifiatie sms krijgen, 2x geprobeerd maar krijg het niet binnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is trademanager, vaak hebben verkopers hun QQ chat op de store-home staan of als watermerk door afbeeldingen. 

Toch krijg ik het niet voor elkaar, ben ingelogd blauwe ballonnetje doet niks en van deze shop kan ik de QQ niet vinden jullie misschien?

http://shop111780231.taobao.com/search.htm?spm=2013.1.w5002-9761520576.1.VHEAUH&search=y

of zijn het de eerste 10 getallen van de link? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten