Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Pula

Betalingsbevestiging gekregen maar..(AliExpress)

Goedemiddag,

Ik heb twee vragen betreffende de bestelprocedure van AliExpress.

Ik heb eergisteren voor het eerst iets in China besteld; vier artikelen bij vier verschillende verkopers via AliExpress en het totale bedrag in één keer betaald via iDeal.
Al snel ontving ik 4 emails met bevestiging van betaling van AliExpress.
Een dag later ontving ik 3 bevestigingen dat de spullen waren verzonden/gereed waren voor verzending.
De vierde echter bleef op 'processing' staan.Toen ik beter keek zag ik dat ik van deze bestelling ook nog eens net het verkeerde type had besteld en heb ik ervoor gekozen deze te annuleren.

Vraag 1: hoe gaat dit nu verder, gaat AliExpress dat aankoopbedrag automatisch terugstorten?

De drie overgebleven en bevestigde artikelen zijn dus via iDeal betaald en verzonden.
Als ik echter (via de Android-app van Ali) op 'mijn rekening' druk zie ik een aantal overzichten waarvan er eentje 'bestelling in afwachting van betaling' heet.
Hier staan de artikelen met een aftelklok (15 dagen en x uur) waarbinnen de artikelen betaald moeten zijn, gevolgd door een knop 'betaal nu' of 'annuleer bestelling'.  

vraag 2: Ik heb deze artikelen toch al betaald?
Hoe weet ik zeker dat de spullen inderdaad onderweg zijn en niet dat ik na 15 dagen te horen krijg dat mijn bestellingen zijn geannuleerd omdat de tijd verstreken? En hoe zit het dan met de iDeal-betaling die ik weldegelijk had gedaan?

Ik hoor graag!

Mvg,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi,

Hoe het zit met terugbetaling weet ik niet.

Ik weet wel dat de verkoper niet kan annuleren als het al verzonden is. Je geld is nog bij AliExpress en dat wordt pas overgemaakt aan de verkoper op het moment dat jij aangeeft dat je jouw producten hebt ontvangen.

Groeten,

Vespid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  
Volgers 0

Forum-China

Forum-China. Alles over het bestellen en importeren uit China. Wordt lid van het forum en blijf op de hoogte van de leukste producten uit China.

Kom alles te weten over het bestellen en importeren van producten uit China. Lees de Reviews van onze gebruikers en deel je ervaringen met het shoppen uit China!.

Populaire Chinese producten